De Rank

Kerkdiensten algemeen

Kerkraam - uitleg over het raam vindt u onder 'Orgel en gebouw'
Kerkdiensten algemeen

Kerkdiensten:
Elke zondag om 10.00 worden er in ons gebouw kerkdiensten gehouden. Naast deze zondagsdienst worden er extra diensten gehouden rond Pasen en Kerst. Een aantal keren per jaar is er een dienst gezamenlijk met de ‘Vluchtheuvelgemeente’. Voor de locatie van deze diensten verwijzen we u naar de pagina ‘Kerkdiensten’ en ons informatieblad ‘Kerkluik’. Elke zondag na de dienst is er gelegenheid tot ontmoeting onder het genot van een kopje koffie.

Kindernevendienst:
Elke zondag is er kindernevendienst voor de kinderen van groep 1 t/m 8. De kinderen assisteren bij het uitgaan van de kerk bij de collecte (rode centjes) voor een goed doel.

Communicatie

Omslag jaarboekje
Communicatie

RANKboekje:
Met enige regelmaat verschijnt er een boekje met alle gegevens van de gemeente en de leden. Overige onderwerpen die hierin aan bod komen zijn onder andere: de sacramenten, kerkenraad, pastoraat, diaconie, jeugdraad, vrouwengespreksgroep, activiteitencommissie en vorming&toerusting.

RANKblad:
Het informatieblad 'RANKblad' van De Rank verschijnt 10 keer per jaar. In 'RANKblad' wordt ruimte gemaakt voor een bericht van de predikant, pastorale berichten en nieuws van de kerkenraad, diaconie en college van kerkrentmeesters. Tevens wordt aandacht gegeven aan alle activiteiten binnen de gemeente en vorming&toerusting. Het abonnementsgeld bedraagt EUR 17,50 per jaar (postabonnement EUR 36,- per jaar).

RANKbrief:
Elke week wordt er op vrijdag/zaterdag een digitale nieuwsbrief verstuurd. Deze zogenaamde ‘RANKbrief’ heeft met name betrekking op de kerkdienst van de komende zondag. Voor diegene die niet over een computer beschikken wordt een uitdraai van de brief op zondag vooraf aan de dienst ter beschikking gesteld. Mocht u de zondagsbrief digitaal willen ontvangen, stuurt u dan een mail naar: ***rankbrief@derankzetten.nl***

VIS:
Ook de regionale werkgroep VIS brengt jaarlijks 'Het Gele Boekje' uit met activiteiten voor de leden van meerdere kerkelijke gemeenten  en voor belangstellenden.

Veilige Kerk Veilige Kerk

Veilige Kerk – team vertrouwenspersonen

Onze gemeente wil een veilige kerk zijn en is aangesloten bij  een team van vertrouwenspersonen . Het team is een samenwerkingsverband van 12 gemeenten in onze regio  waar u misbruik en grensoverschrijdend gedrag kunt melden. Het team is bereikbaar op het mailadres: vertrouwenspersoon@ringelst.nl .
Op een melding wordt vanuit het team binnen twee dagen gereageerd.

Voorgangers in het verleden Voorgangers in het verleden
C. Flobbe
predikant te Zetten van ..-..-2013 tot 1-10-2017